Masalah Order

1. Ada masalah order?

2. Mahu buku rosak diganti?

3. Mahu wang dikembalikan?

4. Dah Terima Bayaran Saya?

Prosedurnya adalah seperti berikut:

 

1. ADA MASALAH ORDER?

- BUKU ROSAK?

- SALAH ORDER?

- KUANTITI TIDAK CUKUP?

- LAIN-LAIN MASALAH?

**Nota: Pastikan Dropshipper dapatkan maklumat/dokumen yang diperlukan mengenai masalah dengan lengkap daripada pelanggan.

1. Emelkan kepada kami di orders@bookcafe.com.my dengan tajuk:

MASALAH ORDER XXXXX
(Gantikan XXXX dengan nombor order anda)

2. Nyatakan masalah yang dihadapi.
3. Lampirkan gambar order yang diterima (Kerosakan/masalah berkaitan daripada pelanggan).
4. Kami akan hubungi anda untuk tindakan seterusnya.

**Mohon emelkan kepada kami dalam tempoh 7 hari daripada tarikh order diterima.

 

2. BUKU ROSAK AKAN DIGANTI BARU

1. Polisi kami adalah menggantikan satu kepada satu (one to one) bagi buku yang rosak.

2. Buku yang salah cetakan, hilang muka surat dan sebagainya akan diganti dengan buku yang baru.

3. Buku yang rosak fizikalnya dalam proses penghantaran juga akan diganti dengan buku yang baru.

4. Kos penghantaran buku yang baru ditanggung oleh Bookcafe.

 

3. PENGEMBALIAN WANG (REFUND)

1. Kami akan kembalikan wang untuk kes berikut:

- Buku yang telah dibayar, tetapi habis stok.

- Penghantaran semula buku atau order kepada kami.

- Pelanggan membuat bayaran dua kali untuk satu order yang sama.

2. Order atau buku yang kami tersalah hantar, anda boleh pilih untuk membelinya.

3. Sekiranya anda tidak berminat membeli buku yang tersalah hantar itu, anda boleh poskan kembali kepada kami.

4. Kos penghantaran semula kepada kami akan dibayar semula.

5. Pastikan anda mendapat resit atau tax invoice daripada pihak courier.

6. Emelkan kepada kami resit atau tax invoice untuk mendapatkan pengembalian wang.

7. Proses pengembalian wang (refund) ini mengambil masa lebih kurang sebulan.

(*Perhatian: Jumlah refund tidak akan dibayar penuh kerana setiap transaksi akan dikenakan caj).

 

4. DAH TERIMA BAYARAN SAYA?

Yang ada masalah payment menggunakan MOLPay, jangan bimbang.

1. Data order dropshipper ada dalam sistem kami, tapi dropshipper tak dapat akses.

2. Hanya emailkan ayat berikut kepada Bookcafe: orders@bookcafe.com.my :

 

** COPY PASTE & TUKAR EMAIL SAHAJA **

 

Tajuk/Subjek: Dah Terima Bayaran Saya?


Isi:


Assalamualaikum. Saya ada buat order & dah bayar, tapi ada masalah sistem. Saya gunakan email ini untuk buat order: xxxx@xxxx.xxx


Nyatakan jumlah yang telah dibayar.

Sekian terima kasih.

 

 

 

 

 

INFO DROPSHIP BCO
 
 
          JUMLAH EJEN DROPSHIP          
1,621
JUMLAH PRODUK
6,314
JUMLAH BRAND
203

 

 DATA JUALAN 

 

ORDER DIPROSES 2015
5,695
SALES 2015
RM388,617.70

  

ORDER DIPROSES 2016
13,988
SALES 2016
RM1,066,009.96
 
 
Klik & daftar sekarang juga.