Semuanya Bermula Di Sini. (Sign In | Register)

 



Siri Puaka Sekolah: Bilik Rawatan

RM12.00
Price in points: 12 points
Weight: 0.09 kg
978-967-369-806-6
297 pieces
+
Add to wish list
Tajuk: Siri Puaka Sekolah: Bilik Rawatan
ISBN: 978-967-369-806-6
Penerbit: Penerbit X
Penulis: Zaifu Zaman Ahmad, Eb Reeza, Sabrina Ismail
Tahun Terbitan: 2024
Muka Surat: 112
Halaman: Hitam Putih
Format: Paperback
Berat (kg): 0.085kg
Dimensi (cm): 18cm x 11.5cm x 1cm
 
SINOPSIS
 

“Kenapa dengan bilik rawatan tu?” Alia bertanya.

“Kau budak baru memang tak tahu tentang bilik rawatan di bangunan belakang sana,” sela Lina bersahaja.

Alia tersengih sarkastik. “Memang aku budak baru dan tak faham dengan selok-belok sekolah ni. Jadi… apa cerita?” ujarnya dengan nada bosan.

Seperti ada yang lucu, Lina menyengih. “‘Dia’, yang setiap student di sini tak nak jumpa. Sebab ‘dia’lah, ada student yang mati di bilik rawatan di bangunan G,” sambung Lina perlahan dan tenang. “‘Dia’ memang tinggal di situ.”

Mendengar kata-kata itu, Alia bertambah keliru. “Ada pembunuhan ke di sekolah ni?” Apa pun keadaannya, dia harus tahu hujung pangkal akan topik perbualan mereka malam ini. Alia tidak mahu ketinggalan.

“Tak boleh nak kata pembunuhan, tapi lebih kepada jadi korban.” Lina menggeleng.

“Apa cerita sebenarnya ni? Takkan puaka boleh bunuh orang. Macam tak logik.” Alia menjuihkan bibirnya. Mati-mati dia tidak percaya dengan cerita itu. Seumur hidupnya tidak pernah dia mendengar ada manusia mati dicekik hantu. Kalau terkena serangan jantung akibat terkejut terserempak dengan hantu, itu boleh diterima akal lagi.

* * * * *

 

Tiga kisah yang berlaku dalam buku ini mungkin pernah benar-benar berlaku terhadap kawan kepada kawan kita, atau sepupu kepada kawan kepada kawan kita. Yakinlah, alam ghaib itu wujud. Ia sentiasa menjadi misteri kepada kita, dan rahsia kepada orang-orang yang dianugerahkan Tuhan untuk melihatnya.

Penerbit:
Penerbit X
Format:
Paperback
Halaman:
Hitam Putih
Muka Surat:
112 Muka Surat

 

 
JAMINAN KAMI
 
 

 Order atau produk yang rosak akan diganti baru secara PERCUMA

 Jaminan wang dikembalikan

 Tiada caj penghantaran tambahan bagi order gantian

 Data peribadi anda dilindungi & tidak dijual kepada pihak luar